A rezveratrolt már rég fölfedezték a szőlőben és a vörösborban, de világhíre akkor indult el, amikor 2003-ban a világ egyik leghíresebb egyetemének, a Harvardnak a kutatói kimutatták, hogy ennek az anyagnak a hatására bizonyos sejtek tovább élnek. Ezt követően hatalmas kutatás indult el, mely igazolta, hogy a gyümölcslegyek, halak, sőt egerek élettartamát is meghosszabbítja a rezveratrol, és sok ember szedi az ilyen gyógyszerkészítmények valamelyik változatát. A készítménynek egyébként kedvező hatását találták rosszindulatú daganatokban, szívbetegségben, sőt Alzheimer kórban is.

Tudta?
A rezveratrol növényekben előforduló, nem flavonoid típusú, a polifenolok közé tartozó vegyület. Főleg a gyümölcsök, termések héjában a héj második, harmadik sorában fordul elő. Elsősorban a szőlőben, vörös szőlőben, vörösborban, magban, kocsányban található meg. Jelentős mennyiségben tartalmaz resveratrolt a kakaó, az étcsokoládé és a mogyoró is.
A növény immunválaszként termelt vegyülete, mely a fertőzésektől védi. Mennyisége a klíma, a talaj és a növénykezelés függvénye.
Állatkísérletekben a vegyület rákellenes, gyulladáscsökkentő, vércukorcsökkentő és a kardiovaszkuláris rendszerre gyakorolt jótékony hatását mutatták ki, ezek humán vizsgálatokban még nem bizonyítottak. Az egyetlen pozitív humán vizsgálatban a resveratrol igen nagy dózisa (napi 3-5 g) volt szükséges a vércukorszint szignifikáns csökkentéséhez.


